Blog

Tips bij het beginnen van je eigen website

Geschreven op 9 november 2018

Ben je onlangs je eigen franchise begonnen? In dat geval mag een nette website niet ontbreken! Met een website kun je niet alleen een grotere doelgroep bereiken, ook dient de website als het visitekaartje van je organisatie. Het ontwikkelen van een website kun je aan een extern internetbureau overlaten, om hier zelf geen omkijken meer naar te hebben. Vind je het juist leuk om zelf websites te maken? In dat geval kan het de moeite waard zijn om dit artikel door te lezen! Wij geven handige tips, om direct van start te kunnen gaan met je eigen website.

Kies voor een systeem als Wordpress

Bij het ontwikkelen van een eigen website kan het slim zijn om voor een zogenaamd content management systeem te kiezen. Voorbeelden van deze systemen zijn Joomla, Drupal en Wordpress. Met name Wordpress is zeer populair onder ondernemers! Bij Wordpress kun je heel eenvoudig je eigen pagina’s beheren, berichten toevoegen, enzovoorts. Ook bestaan er duizenden templates voor Wordpress, zodat je het design van je website niet volledig zelf hoeft te maken. Je kunt hierbij voor een betaalde en een gratis template kiezen.

Om de website op te kunnen zetten, zal je eerst serverruimte en een domeinnaam moeten aanvragen. Kies bijvoorbeeld voor een Windows server, waarop je de website op kunt bouwen. Vaak kun je hier ook andere bedrijfsapplicaties op runnen.

Je website vullen met informatieve content

Nadat de website opgezet is, kun je deze vullen met interessante informatie. Denk hierbij aan een beschrijving van de diensten die je als organisatie aanbiedt, informatie over projecten die eerder zijn uitgevoerd, enzovoorts. Probeer de content kort en bondig te maken! Bezoekers zullen vaak niet de tijd nemen om lange stukken tekst te lezen. Om bezoekers terug te laten keren, kan het zinvol zijn om een blog bij te houden.

Definiëren van een Goede Bemiddeling - Perspectief van een Bemiddelaar

Geschreven op 19 september 2018

Als mediator en ADR-deskundige heb ik verschillende beschrijvingen gehoord van wat een succesvolle bemiddeling inhoudt. Ik heb andere bemiddelaars zien aandringen op afspraken, ook al waren de partijen meer geneigd om te blijven praten dan te gaan tekenen. En ik heb tumultueuze geschillen zien eindigen in een impasse die echt belichaamt wat prachtig is aan bemiddeling; zelfredzaamheid. Dus welke is het dan? Of hoe bereikt een bemiddelaar wat wij “een goede bemiddeling” zouden noemen? Simpel gezegd, en persoonlijk gezegd, de maatstaf voor succes is echt hoe de partijen zich voelen als ze van de tafel opstaan en de deur uitlopen. Zij zijn de barometer die alle praktiserende ADR-professionals moeten gebruiken bij de beoordeling van het proces, de stijl en de richtlijnen waaronder wij werken.

Het doel is niet om de partijen een overeenkomst te laten ondertekenen, geheel of gedeeltelijk, als zij niet volledig betrokken zijn geweest bij de verwerving van de overeenkomst. Ze moeten het hebben opgesteld, goedgekeurd en echt willen ondertekenen. Het is niet voldoende dat de bemiddelaar een document opstelt dat beide partijen ondertekenen als een van de partijen uit frustratie, verdriet, woede of intimidatie tekent. Het is ook niet acceptabel dat een partij zich aan een overeenkomst onderwerpt om de zitting gewoonweg eerder af te sluiten. Opties bestaan altijd als de bemiddelaar aandacht heeft voor wat er gebeurt. Als de partijen te moe worden om te eindigen, plan dan een nieuwe sessie in. Als de gevechten te heftig worden, probeer dan een caucus. Als er geen vooruitgang wordt geboekt, beëindig dan de sessie.

Bemiddeling gaat over spreken en gehoord worden. Het gaat over objectiviteit en neutraliteit. Het gaat niet om de statistieken of het recht van een bemiddelaar om op te scheppen over hoeveel zaken hij of zij heeft afgehandeld. Als een bemiddelaar de partijen dwingt om een overeenkomst te ondertekenen ter wille van de afhandeling ervan, handelt die bemiddelaar onethisch, aangezien de uitkomst geen invloed heeft op de bemiddelaar zelf.

Als jij of iemand die je kent op het punt staat het bemiddelingsproces in te gaan, leer dan wat je kunt leren over hoe de sessies werken en welke rol de bemiddelaar op zich neemt - leid je door je conflict en stimuleer productieve communicatie die uiteindelijk beide partijen in staat stelt om beslissingen te nemen. Simpel gezegd, dat is een succesvolle bemiddeling.

Kantoormeubelen op je thuiswerkplek

Geschreven op 1 december 2017

Dankzij Het Nieuwe Werken, werken steeds meer mensen thuis, zonder de officiële kantoormeubelen. Sommige mensen hebben een apart hoekje of kamertje ingericht met een bureau en wat werkbenodigdheden, anderen zitten met hun laptop gewoon aan de keukentafel. Feit is in ieder geval dat Het Nieuwe Werken steeds normaler wordt en dat steeds meer mensen gedeeltelijk thuis werken.

Thuiswerkplek

ZZP’ers zijn er allang mee bekend: de thuiswerkplek. ZZP’ers die veel bureauwerk doen, hebben veelal een kamertje in huis gereserveerd en omgebouwd tot mini-kantoor. Deze thuiswerkplekken zijn heel verschillend ingericht. De één richt zijn thuiswerkplek in met een gekregen bureau van een oom of een authentieke tekentafel van de kringloop en de ander heeft snel last van zijn rug dus hij schaft een ergonomisch bureau en een ergonomische bureaustoel aan.

Een bureau en bureaustoel die eigenlijk niet goed passen bij je lichaamslengte of die niet goed ondersteunen raak je snel zat. Zeker als je 4 of 5 dagen in de week 8 uur doorbrengt op je thuiswerkplek. Steeds meer ZZP’ers en particulieren die gedeeltelijk thuis werken schaffen dan ook een kwalitatief goed bureau en goede bureaustoel aan. Dit kan niet bij alle bedrijven die handelen in kantoormeubelen, sommige verkopen alleen aan bedrijven en in grote hoeveelheden. Via Moonenimportexport.nl is het wel mogelijk om als particulier kantoormeubelen te kopen.

Kantoorbenodigdheden

Als je van je thuiswerkplek een professioneel kantoor wil maken, heb je verschillende kantoormeubelen nodig. Meubelen voor in huis zijn anders ingedeeld en vormgegeven dan meubelen voor op kantoor. Kantoormeubelen zien er zeker ook goed en professioneel uit, maar zijn daarnaast ook functioneel ontworpen. Denk dan aan maximale opbergruimten, een bureau en bureaustoel die voldoen aan de ergonomische eisen, een ladeblok waarin je je papieren makkelijk kunt ordenen, een kast die diep genoeg is om al je orders in op te bergen en noem maar op. Via https://www.moonenimportexport.nl/ kan je inspiratie op doen voor kantoormeubelen op je thuiswerkplek.

Hoe laat je consumenten kennis maken met je onderneming?

Geschreven op 3 augustus 2017

Wanneer je een onderneming start is het zaak om de naam zo snel mogelijk bij veel mensen bekend te maken. Helaas is dit juist het gedeelte dat erg lastig is. Er zijn zo veel verschillende manieren waarop je dit kan doen en consumenten worden op elke hoek van de straat dood gegooid met reclames. Hierdoor is het erg lastig om als onderneming op te vallen. In dit artikel zullen wij een aantal tips geven waarmee je op een originele manier je snel naamsbekendheid genereert.

Like & share actie

Tegenwoordig gaat bijna alles via social media, en zo ook het promoten van bedrijven. Natuurlijk hangt het af van de doelgroep die je wilt bereiken, maar de leeftijd die op social media zoals Facebook zit wordt steeds breder. Waar vroeger alleen jongeren op Facebook zaten, zijn nu ook opa’s en oma’s actief bezig op social media. Hierdoor wordt het voor bedrijven steeds interessanter om te promoten op deze kanalen. Een like en share actie bijvoorbeeld. Dit is erg makkelijk op te zetten en relatief goedkoop. Je laat de consumenten de Facebookpagina liken en het bericht delen met hun vrienden, waarna je na een bepaalde periode een winnaar kiest uit de deelnemers.

Animatiefilmpje laten maken

In een animatiefilmpje is het makkelijk op een simpele en grappige manier je product of onderneming uit te leggen aan de consumenten. Animatievideo’s zijn over het algemeen erg simpel waardoor het makkelijk te volgen is voor de ontvanger. Het andere voordeel van een animatiefilmpje is dat het er aantrekkelijk uitziet. De kans is dus groot dat de consument ernaar zal kijken als hij het voorbij ziet komen. Animotus.nl is gespecialiseerd in het maken van deze filmpjes en heeft voor verschillende grote bedrijven animatievideo’s gemaakt. Als je kiest voor het laten maken van een animatie is het wel belangrijk dat het professioneel gemaakt wordt.

Zakelijk telefoneren

Geschreven op 10 maart 2017

We proberen onze privé- en bedrijfsleven zoveel mogelijk te onderscheiden. Door gebruikt te maken van een sim only abonnement kom je niet alleen voordeliger uit maar kun je benaderd worden op de gewenste tijd.

Het zou een wonder zijn. Een sim only abonnement dat door iedereen als beste sim only abonnement word verklaart. Het gebruik is natuurlijk erg persoonlijk en kent grote verschillen per gebruiker. Het kan daarom ook geen kwaad om online Sim only aanbieding(en) te vergelijken.

Waarom sim only?

Sim only abonnementen zijn in Nederland voor het eerst populairder dan abonnementen met een toestel. Dit komt onder andere door unieke aanbieding die per consument perfect voldoen aan persoonlijke eisen. Daarnaast zijn prijzen relatief laag en kan het abonnement maandelijks op gezegd worden.

Sim only abonnementen van goedkope providers kunnen tot 80% goedkoper uitvallen dan een telefoonabonnement met een toestel. Dit scheelt enorm. Naast de lage kosten kan het abonnement maandelijks aangepast worden en hoeft dit niet zoals bij een telefoonabonnement met een toestel pas na twee jaar. We worden dus sneller gehoord en geholpen.

Het belangrijkste verschil tussen een sim only abonnement en een telefoonabonnement met nieuw toestel, is dat je bij een sim only abonnement enkel een losse simkaart opgestuurd krijgt. Je krijgt dus geen telefoon bij het abonnement, maar neemt enkel een simkaart met specifieke bel- sms- en internetbundel. Hierdoor heb je als sim only gebruiker de luxe om het hele jaar door op eigen kosten te wissel van telefoon.

Vanwege het groot aanbod aan abonnementen blijft het maken van de juiste keuze erg lastig. Door online te oriënteren valt de keuze sneller te maken en kunnen vaste kosten maandelijks bespaard worden.

Waar moet je op letten bij het inrichten van je kantoor?

Geschreven op 9 maart 2017

Wanneer je voor jezelf gaat beginnen en een kantoor gaat betrekken, dien je met verschillende dingen rekening te houden bij het inrichten van je kantoor om het maximale uit je werk te kunnen halen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het creeeren van een rustige werkomgeving en zorgen voor alle voorzieningen om je werk uit te kunnen voeren. In dit artikel geven we je enkele tips!

Daglicht

Om efficient te kunnen werken moet je niet het gevoel hebben dat je opgesloten zit. Het is daarom belangrijk om gebruik te maken van grote ramen en het liefst uitzicht over een tuin, binnenplaats of natuur. Hierdoor heb je het gevoel dat je nog wat mee krijgt van de dag en tevens is het een stuk gezonder om te werken met voldoende daglicht, waardoor je scherper blijft.

Internet

Aangezien bijna alle werkzaamheden tegenwoordig via het internet gaan, is het belangrijk om een stabiele verbinding te hebben. Het loont om hierin te investeren. Want je moet er niet aan denken dat je internetverbinding er een dag uit ligt, dat betekent dat je werk ook stil komt te liggen waardoor je verder van huis bent. Kies daarom voor een glasvezel verbinding van een betrouwbare provider. Een zakelijk Ziggo alles in 1 pakket via Allesin1vergelijken.eu kan hierin uitkomst bieden. Door de glasvezelverbinding heb je een gegarandeerde topsnelheid en ben je niet afhankelijk van het internetgedrag van de buren, wat wel het geval is bij een koper verbinding.

Vergaderen

Het is aan te raden om een apart gedeelte in te richten voor vergaderingen en afspraken. Hierdoor is niet iedereen op het kantoor afgeleid bij een vergadering waardoor je de efficienty hoog kan houden. Wanneer er altijd grote groepen deelnemen aan vergaderingen, is het aan te raden de opstelling in een circel te zetten.

Waarom moeten werkgevers bedrijfsuitjes organiseren?

Geschreven op 8 maart 2017

Wanneer u fulltime werkt ziet u uw collega’s veelal op een zakelijke manier. Natuurlijk knoopt u wel is gesprekken aan bij de koffieautomaat die over luchtige onderwerpen gaan zoals sporten, vakanties of het gezin. Maar toch is dit meestal in de baas zijn tijd en ziet u anderen enkel op de werkvloer. Daarom is het vanuit de werkgever soms goed om collega’s op een andere manier met elkaar in contact te laten komen. Een bedrijfsuitje is in dat opzicht de perfecte oplossing om de teambuilding te versterken. Alleen is dan weer de vraag wat voor activiteit er wordt gepland, wat het daadwerkelijke doel is van het uitje en wie er uiteindelijk meegaan. In dit artikel proberen we antwoord te geven op bovenstaande vragen

Doel van het uitje

Zoals aangegeven worden bedrijfsuitjes voornamelijk georganiseerd om u op een andere manier in contact te laten komen met collega’s. Normaliter ziet u dezen achter een computer zitten en spreekt u hen enkel in de wandelgangen of tijdens de pauze. Door middel van een bedrijfsuitje kan dat weer heel anders zijn. Collega’s die u normaal niet zo vaak spreekt kunt u nu beter leren kennen. Ook ziet u uw collega’s in een hele andere omgeving. Hier hoeft alles niet zo strikt en zakelijk te zijn, maar kunt over hele andere onderwerpen praten. U leert iemand zijn achtergrond kennen en daarmee bouwt u wellicht langzamerhand een band op. Een bedrijfsuitje is dus voornamelijk bedoelt om de teambuilding te versterken en collega’s beter te leren kennen.

Activiteiten

Uiteraard hangt het ook grotendeels af met wat voor activiteit er op de planning staat. Gaat u met het hele bedrijf uit eten en daarna de kroeg in? Of heeft uw werkgever een excentrieke bezigheid ingepland zoals op een powerboat varen in Scheveningen ? Wat de activiteit ook is, u leert uw collega’s in een andere omgeving kennen. In feite maakt het niet zoveel uit wat u met het hele bedrijf gaat doen, als de gezelligheid maar aanwezig is en u een topdag kunt beleven met uw werkgever en uw collega’s.

Administratieve tips voor ondernemers

Geschreven op 8 maart 2017

Iedere ondernemer houdt ervan, het vanaf 0 beginnen en opbouwen tot iets moois. Zij vinden het heerlijk om het bedrijf te zien groeien. Administratie is in iedere onderneming een erg belangrijk punt. Als de administratie niet op orde is wordt het binnen no-time een zooitje en zal het avontuur niet lang duren. In dit artikel zullen wij een aantal tips geven die de beginnend ondernemer wat zullen helpen.

Start op tijd

Je kan als startend ondernemer niet vroeg genoeg beginnen met de financiën in kaart brengen. Zelfs als je nog niet echt begonnen bent is het vaak al nuttig om jouw inkomsten en uitgaven goed op een rijtje te zetten. Veel ondernemers kopen voor de start van hun onderneming bedrijfsmiddelen. Deze aankopen zijn fiscaal aftrekbaar dus is het handig deze gegevens goed te bewaren. Denk hierbij aan bonnetjes van relevante aankopen.

Denk aan de belastingdienst

De belastingdienst heeft enkelen eisen aan een ‘deugdelijke administratie’. Je zult je moeten houden aan de bewaarplicht van minimaal zeven jaar. Voor onroerende zaken zoals de huur van een bedrijfspand geldt een bewaarplicht van tien jaar. Er zijn op internet verschillende websites die jou met verschillende dingen kunnen helpen, bijvoorbeeld bij het berekenen van je inkomstenbelasting .

Ga zorgvuldig te werk

Je zult merken dat de administratieve gegevens zoals facturen en bonnetjes sneller toenemen dan je verwacht. Zorg er dus voor dat je vanaf het begin erg zorgvuldig omgaat met deze gegevens. Daarnaast zal het ook een positieve invloed hebben op de indeling van jouw uren. Dit maakt dat je efficiënter te werk kan gaan en dus meer kan doen op een werkdag.
Orden alle documenten goed op ordernummer of datum, zo kan je altijd alles gemakkelijk terugvinden. Dit klinkt natuurlijk vanzelfsprekend, maar als je hier niet vanaf het begin af aan mee begint is het een flinke klus om dit weer op orde te krijgen.

Auto kopen of private leasen

Geschreven op 8 maart 2017

Het lijkt allemaal heel mooi, tegen een vast, laag maandbedrag in een mooie nieuwe auto rijden. Private lease was nog nooit zo compleet als het op dit moment is. Voor een vast bedrag per maand is alles voor je geregeld. Maar is dit allemaal wel zo mooi?

Wat is private lease?

Met private lease kan je voor een vast bedrag, over een bepaalde periode een mooie nieuwe auto rijden. Je kan deze periode zelf bepalen en meestal is dit 2 of 3 jaar. Het bedrag dat je betaald dekt zo een beetje alle kosten van het autorijden, alleen de brandstof zit er niet bij. Ook zit er in het vaste bedrag een winstmarge voor de leasemaatschappij.

De voordelen

Voor private lease rijden zijn voordelen genoeg te bedenken en daar adverteren de leasemaatschappijen dan ook voldoende mee. Ze noemen bijvoorbeeld dat je vooraf precies weet waar je aan toe bent omdat alle kosten zijn opgenomen in het vaste maandbedrag. De afschrijving is opgenomen in het maandbedrag en je hoeft je geen zorgen te maken over de verzekering, wegenbelasting en het onderhoud van de auto. Dit wordt allemaal door de leasemaatschappij verzorgd. Bij schade wordt de afhandeling gedaan door de leasemaatschappij en krijg je meestal vervangend vervoer. Ook is het een groot voordeel dat je zonder te sparen toch een nieuwe auto kan rijden.

De nadelen

Je zou na al deze voordelen bijna gaan denken dat er geen nadelen meer zijn. Toch zijn die er wel degelijk. Het grootste nadeel is dat je aan een toch wel flink bedrag per maand vast zit waar je lastig vanaf komt. Mocht het je om wat voor reden dan ook niet meer lukken om dit te betalen, dan moet je een afkoopsom betalen om van het contract af te komen. Een ander nadeel is dat je vooraf moet aangeven hoeveel kilometers je denkt dat je gaat rijden. Als je er te veel boven zit moet je extra betalen. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat je niet zomaar je auto mag uitlenen omdat je niet de eigenaar van de auto bent.

Conclusie

Uiteindelijk moet je zelf bepalen of private lease een goede optie voor je is. Zorg wel dat je vooraf voldoende onderzoek doet naar wat dit precies betekend. Er is ook nog een andere optie waardoor je zonder te sparen een nieuwe auto kunt rijden. Er zijn namelijk diverse partijen waar je een autolening kan afsluiten. Hier leen je geld voor de aankoop van een auto en hoef je dus niet te betalen voor de overige diensten.

Zelf een website maken of het laten doen?

Geschreven op 7 maart 2017

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het aantal aankopen op internet van consumenten in de afgelopen jaren sterk is toegenomen. Voor organisaties is een webwinkel om deze reden onmisbaar geworden! Wanneer u geen website of webwinkel zou laten ontwikkelen, zo dit kunnen betekenen dat de concurrentie op u voor komt te lopen. Dit is iets wat u logischerwijs zo goed mogelijk wenst te voorkomen. Een website kunt u zelf maken, maar veel beter is het vaak om deze te laten maken. Door een website te laten maken bent u verzekerd van een mooi eindresultaat en bent u vaak sneller klaar!

Website laten maken door een internetbureau

Zowel het aantal consumenten wat zijn of haar aankopen online doet nam toe in de afgelopen jaren, als ook het aantal internetbureaus. Door het toegenomen aantal internetbureaus is de prijs voor het laten maken van een website of webwinkel sterk afgenomen. Bent u op zoek naar een professionele website bouwer uit Amsterdam ? Of zoekt u een websitebouwer in andere delen van Nederland? Maak gebruik van een zoekmachine om een geschikt internetbureau bij u in de buurt te vinden!

Uw website zelf onderhouden

Wanneer u een website heeft laten bouwen kunt u deze in de meeste gevallen zelf onderhouden. Bij de ontwikkeling van een website maakt men vaak namelijk gebruik van een zogenaamd CMS, een content management systeem. Het idee hierachter is dat u na de ontwikkeling van uw website heel eenvoudig nieuwe content aan uw website toe kunt voegen. Plaats bijvoorbeeld een nieuwe blogpost, voeg artikelen toe aan uw webwinkel, plaats artikelen in de uitverkoop, enzovoorts.

Benieuwd naar de systemen die regelmatig gebruikt worden? Zoek alvast eens wat meer informatie op over systemen als Wordpress, Magento, Joomla of Drupal. Zo weet u alvast wat u kunt verwachten!

Wat kunt u doen bij een conflict op de werkvloer?

Geschreven op 7 maart 2017

Hoewel u hoopt dat het u en uw organisatie nooit zal overkomen, kunt u onverhoopt te maken krijgen met een conflict op de werkvloer. Een conflict kan tussen medewerkers onderling gaan, tussen u als werkgever en uw werknemers, tussen u en zakenpartners, enzovoorts. In veel gevallen is een conflict na een of twee goede gesprekken opgelost, waarna beide partijen de vrede tekenen. Helaas komt het ook nog geregeld voor dat een paar gesprekken niet voor een oplossing zorgen. Wat moet u in zo'n geval doen? Vaak is de stap naar de rechter voor beide partijen in eerste instantie te groot. Mede door de hoge kosten en de tijd die dit kost!

Hulp inschakelen van een advocaat

Bij een zakelijk conflict kunt u een advocaat inschakelen, die de beide partijen bijeen kan brengen en samen met de partijen kan zoeken naar een oplossing. Het inschakelen van een advocaat betekent dus niet meteen dat u ook een gang naar de rechter moet zetten om tot een oplossing te kunnen komen. Vaak probeert een advocaat in eerste instantie om met praten een geschikte middenweg te vinden voor beide partijen. Er zijn verschillende advocatenkantoren die hun diensten op "no cure, no pay"-basis aanbieden.

Online hulp zoeken voor conflicten

Naast de mogelijkheid om een advocaat in te schakelen voor het vinden van een gepaste oplossing, kunt u ook kiezen voor het inschakelen van online hulplijnen. Via deze website kunt u informatie opzoeken over uiteenlopende rechtshulpsituaties. Niet alleen is deze website handig voor het inwinnen van informatie over een conflict op de werkvloer, ook kan het handig zijn om deze website te gebruiken als u bijvoorbeeld onterecht wordt aangeklaagd. Wist u dat u in dit geval een schadevergoeding aan kunt vragen? Dit geldt met name voor situaties waarbij u ook in gevangenschap heeft moeten zitten.

Afsluiten van een energiecontract

Geschreven op 6 maart 2017

Veel mensen vinden het erg lastig om een energie leverancier te vinden die goed bij hun past. Iedereen is uiteraard op zoek naar de goedkoopste energieleverancier , echter weten een hoop mensen niet waar ze dit gemakkelijk kunnen uitzoeken. Wat zoek je precies in een aanbieder en wat moet er vergeleken worden. Wij zullen dit zo duidelijk mogelijk toelichten, zodat je aan per maand een mooi bedrag bespaard.

De huidige aanbieder

Om te beginnen is het handig om, voor je begint met het zoeken naar de voordeligste aanbieder, jouw eigen aanbieder zorgvuldig te gaan bekijken. Er moet gekeken worden naar de maandelijkse kosten in combinatie met het maandelijks verbruik. Het gemiddelde gebruik per jaar kan je meenemen in de speurtocht naar de voordeligste aanbieder.

Het type stroom waar je naar op zoek bent

Ook is het handig om vooraf te bepalen naar wat voor stroom je op zoek bent. Er zijn namelijk twee verschillende soorten stroom, groene stroom en grijze stroom. Grijze stroom is het normale type stroom dat iedereen kent. Daarnaast heb je ook groene stroom, dit is niet voor iedereen even bekend. Groene stroom houdt in dat de stroom wordt opgewekt door de natuur. Denk hierbij aan stroom dat wordt opgewekt door windmolens of zonne-energie. Hier betaal je vaak wel een hogere prijs voor.

Aanbieders vergelijken

Als je de bovenstaande criteria hebt onderzocht kan je beginnen met de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Je zal dit automatisch gaan doen aan de hand van de prijzen, toch is dit niet de enige criteria die belangrijk is. De looptijd en het opzegtermijn zijn ook erg belangrijk. Als je niet jaren lang vast wilt zitten aan een aanbieder kan je het beste gaan voor een jaarcontract. Uiteraard betaal je hier dan wel een beetje extra voor, maar vaak is het uiteindelijk toch voordeliger.

Met welk systeem laat u uw eerste webshop maken?

Geschreven op 6 mmaart 2017

Heeft u weleens nagedacht over het laten ontwikkelen van een webwinkel voor uw organisatie? Nu steeds meer consumenten hun aankopen online doen, wordt de noodzaak van een webshop steeds groter voor de meeste organisaties. U wilt immers voorkomen dat u een achterstand oploopt ten opzichte van de concurrentie! Om een webshop te laten maken schakelen veel organisaties een internetbureau in. Door het toegenomen aantal internetbureaus is het in de afgelopen jaren steeds goedkoper geworden om een webshop te laten ontwikkelen. Vaak is een webwinkel na de ontwikkeling hiervan heel eenvoudig zelf te onderhouden!

Voordelen van een webwinkel voor uw organisatie

Een webwinkel is om verschillende redenen onmisbaar voor uw organisatie. Door een webshop te laten ontwikkelen kunt u een veel groter publiek bereiken dan wanneer u enkel fysieke vestigingen zou hebben. Niet alleen de mensen uit de Randstad komen nu bij uw vestiging, ook mensen uit andere delen van Nederland kunnen producten bij u bestellen. Op deze manier kunt u op een relatief simpele manier uw omzet vergroten, zonder veel te hoeven investeren. Als u zelfs enkel rekent op uw webwinkel zijn de kosten helemaal laag.

Een webwinkel laten ontwikkelen

Een B2B webshop van Magento is het meest gebruikte systeem voor een webwinkel. Het grote voordeel aan een dergelijk systeem is dat u dit systeem zelf bij kunt houden nadat de webshop voor u ontwikkeld is. Denk hierbij aan het toevoegen van nieuwe producten, het bijhouden van een blog naast uw webwinkel, enzovoorts. Naast Magento zijn er nog verschillende andere systemen te gebruiken als basis voor een webwinkel. Denk bijvoorbeeld ook aan de combinatie van Wordpress met Woocommerce. Zowel Magento als Wordpress zijn gratis te downloaden. De template voor beide systemen kunt u door een ontwikkelaar laten vormgeven.

Tips om brand te voorkomen

Geschreven op 6 maart 2017

Wanneer je vanuit een bedrijfspand werkt zijn er een aantal risico’s op schade waar je voor moet oppassen. Natuurlijk verschilt het per bedrijfsactiviteit wat de risico’s zijn. Toch moet je je altijd bewust zijn van de dingen die kunnen gebeuren. Er zijn een aantal tips die ervoor kunnen zorgen dat de kans op brand binnen uw bedrijfspand kleiner wordt. Deze zullen wij in dit artikel gaan bespreken.

Pas op met stroomkabels en stekkerdozen

Tegenwoordig heeft bijna elke handeling binnen een bedrijf stroom nodig en het gebruik van een stekkerdoos of kabelhaspel is dan een handige oplossing. Toch zijn deze stroomkabels vaak de oorzaak bij branden. Sluit niet te veel zware apparaten aan op een stroombron. Hiermee voorkom je de kans op kortsluiting en doorbranding.

Voorkom brandstichting

Twintig procent van alle branden in Nederland wordt veroorzaak door brandstichting. Neem maatregelen tegen brandstichting. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een hoog hek om je bedrijfspand te zetten en voldoende verlichting om het gebouw heen. Ook is het erg belangrijk om brandbare materialen zoals pallets en karton ver van het gebouw. Met deze maatregelen maak je het lastiger voor de brandstichter.

Versiering

Mocht je binnen jouw bedrijf gebruik maken van versiering zorg er dan voor dit brandvertragende versiering is. Als het versieringsmateriaal dit niet is en het vat vlam kan binnen enkele minuten het kantoor in de fik staan. Of versiering brandvertragend is kan je vinden op de verpakking.

Brandverzekeringen

Ondanks alle maatregelen die je kan treffen tegen brandschade, is het natuurlijk nooit helemaal uit te sluiten. Zoek bij het kiezen van een brandverzekering goed uit welke aanbieder de dingen dekt die jij in gedacht hebt. Er zijn verschillende websites waar je gemakkelijk brandverzekeringen kan vergelijken . Hier wordt eenvoudig in een overzicht welke aanbieders er zijn en wat ze precies aanbieden.

Waarom moet u een zakelijke kredietkaart hebben?

Geschreven op 5 maart 2017

Wanneer u net een eigen bedrijf bent gestart, zult u merken dat u aan meer dingen moet denken dan dat u op voorhand dacht. Waarschijnlijk heeft u van tevoren wel een lijst opgesteld met alle zaken die geregeld moeten worden, maar toch komen er altijd weer onverwachts dingen op uw pad waar u niet zoveel aan kunt doen. Soms zijn het praktische zaken, maar soms zijn het ook extra uitgaven waar u in eerste instant geen rekening mee had gehouden. In het laatste geval zal u dan steeds de portemonnee moeten trekken en weg moeten boeken via de administratie. Dit kost weer extra werk, terwijl u die tijd veel nuttiger kunt besteden. Tegenwoordig is er een oplossing om eenvoudig uitgaven te doen zonder dat het extra administratie kost, namelijk via een zakelijke creditcard. In dit artikel leggen we uit hoe dat mogelijk is en wat de voordelen ervan zijn.

Gescheiden uitgaven

Veel ondernemers gebruiken vaak hun eigen kredietkaart om uitgaven te doen voor hun bedrijf. Natuurlijk is dat mogelijk, maar het brengt wel meer moeite en zorgen met zich mee. Zo komen privéuitgaven en zakelijke transacties door elkaar te lopen, waardoor er meer tijd nodig is om uit te zoeken welke kostenpost bij welke situatie hoort. Voor de administratie is dat ook weer extra werk, want zakelijke uitgaven kunnen gedeclareerd worden. Daarom is het verstandig om een zakelijke kredietkaart te nemen waardoor u de uitgaven gescheiden kunt houden. Via een aparte rekening heeft u in één oogopslag uw uitgaven onder elkaar en kunt u gemakkelijk de administratie bijhouden

Welke soort kredietkaart?

Zoals aangegeven is het grootste voordeel van een zakelijke kredietkaart dat u uitgaven gescheiden houdt en er veel tijd wordt bespaard met het verwerken van de administratie. Echter zitten er nog wel verschillen in welke soort zakelijke kredietkaart u nodig heeft. Als u een éénmanszaak heeft, is het noodzakelijk dat de kosten zo laag mogelijk blijven. U maakt namelijk minder winst, dan wanneer u een grote onderneming. Ook is het niet noodzakelijk om extra services bij de kredietkaart te kiezen. Dit scheelt ook weer in de kosten. Kies dus een goede kredietkaart die in uw onderneming past.

Kies de juiste energieleverancier

Geschreven op 4 maart 2017

Bij het starten van je eigen bedrijf is het belangrijk dat je overal goed over nadenkt. Het vooraf goed alles uitstippelen kan je wel honderden euro's per maand besparen. Het uitzoeken van de juiste energieleverancier is hier een voorbeeld van. Er zijn erg veel verschillende aanbieders van energie wat ervoor zorgt dat veel mensen het te veel moeite vinden om uit te zoeken welke leverancier het best bij ze past. Wanneer je toch een energieleverancier gaat kiezen is het belangrijk op de volgende punten te letten.

Kwaliteit van de leverancier

Je wilt als bedrijf natuurlijk niet dat om de zoveel tijd er weer een storing is. Dit kan vervelende gevolgen hebben in jouw bedrijf. Naast het uitvallen van alle elektronische apparaten moet je vaak ook weer alles opnieuw instellen. Kijk daarom bij het kiezen altijd goed naar de kwaliteit van de leverancier.

Duur van het contract

De energieleveranciers willen jouw natuurlijk zo lang mogelijk aan zich binden. Zij bieden daarom altijd een zo lang mogelijk contract aan. Dit is voor jou niet voordelig. Je kan juist veel geld besparen door af en toe te wisselen tussen leveranciers. Op deze manier heb je meer kans om voordelige contracten af te sluiten

Eigen wensen en behoeften

Bepaal voordat je gaat zoeken wat je wenen en behoeften zijn. Jouw eigen wensen zijn het belangrijkst. Zo kan je bijvoorbeeld op zoek zijn naar groene stroom. Er zijn tegenwoordig gelukkig zo veel verschillende energieleveranciers dat er voor iedereen wat te vinden is. Er zijn verschillende energievergelijking sites waar je gemakkelijk alle aanbieders en specificaties kan bekijken.

Jouw jaarlijks verbruik

Er zijn bepaalde leveranciers die contracten aanbieden die rekening houden met je verbruik. Je kan vaak besparen op jouw contract als je let op dit verbruik, omdat er vaak met staffels wordt gewerkt. Hoe lager je verbruik hoe lager de kosten.

Tips voor de juiste werkhouding op kantoor

Geschreven op 4 maart 2017

Wanneer je de hele dag achter een bureau werkt, zal je ongetwijfeld wel eens last hebben gehad van bijvoorbeeld een stijve nek. Dit heeft grotendeels te maken met je houding. Wanneer je dit consequent verkeerd doet, kan dat nare gevolgen hebben en kan je er zelfs blijvend letsel van ondervinden. Een juiste werkhouding en werkgedrag is dus erg belangrijk. Maar waar moet je op letten? In dit artikel geven we je enkele tips!

Beeldscherm

De meeste mensen die voornamelijk achter een bureau werken, zullen voornamelijk werk verrichten op een computer. Het beeldscherm is erg bepalend voor een juiste houding. Wanneer het beeldscherm namelijk niet goed is afgesteld, zal je houding zich daarop aanpassen. Zo is de hoogte van het beeldscherm erg belangrijk. In het meest ideale geval zit de bovenkant van het beeldscherm op de dezelfde hoogte als je ogen. Hierdoor hoef je nooit je hoofd naar achter te kantelen, waardoor je je nek minder belast. De afstand van het beeldscherm dient op 50 tot 70 cm te zitten.

Hoogte van het bureau

Wanneer het bureau te hoog is ingesteld, zullen je ellebogen te hoog op het bureau leunen, wat ten kosten gaat van je schouders en nek. Te laag is ook niet goed, dan zal je minimale ondersteuning ondervinden. Je onderarmen dienen daarom in een horizontale lijn te liggen met het werkblad van het bureau.

Accessoires

Het gebruiken van de juiste computer accessoires kan je ook al erg helpen om op een ergonomische wijze aan het werk te gaan. Zo kan je bijvoorbeeld een ergonomische muis kopen , waardoor je pols en vingers niet worden overbelast. Daarnaast kan je ook een muismat aanschaffen die je pols kan ontlasten of een toetsenbord die op de meest ideale manier is afgesteld.

Hoe start je een onderneming

Geschreven op 3 maart 2017

Steeds meer mensen starten tegenwoordig een eigen onderneming, het lukt ze lang niet allemaal om succesvol te worden, sterker nog de meeste komen niet eens van de grond. Een goede onderneming starten en er goed mee verdienen is hartstikke lastig. Dit ligt aan de volgende aspecten: er is veel concurrentie, het is moeilijk om naamsbekendheid te generen, het is lastig om een dienst of product te bedenken die toegevoegde waarde heeft in de maatschappij en je moet je onderneming in het begin financieel enorm ondersteunen. Hieronder vind je een paar tips hoe je dit allemaal kunt verhelpen en een werkende onderneming kunt opzetten.

Product/dienst bedenken

Voordat je kan beginnen met het verdienen van geld moet je eerst bedenken welk product en/of dienst je wilt aanbieden. Tegenwoordig is dat een stuk lastiger dan vroeger omdat bijna alles al aangeboden wordt. Het is van belang dat je iets gaat aanbieden wat je zelf leuk vind anders stop je er minder moeite in en komt het nooit goed. Think ouside the box. Dit is de gouden regel bij het bedenken van wat je gaat aanbieden. Je hoeft niet moeilijk te denken, tegenwoordig zie je vaak dat de meest simpele dingen ontploffen op het internet.

Naamsbekendheid

Je kan nog zo'n goed idee hebben maar zolang je bedrijf geen naamsbekendheid heeft kom je nergens. Maar hoe krijg je dat nou? Om naamsbekendheid te generen moet je je product/dienst promoten, in deze samenleving kun je dit het beste doen door gebruik te maken van social media. Ga bijvoorbeeld viral.

Investeren

In het begin moet je investeren in je bedrijf. Zowel tijd als geld. Met een investering kun je ervoor zogen dat je daadwerkelijk iets te bieden hebt zodat je bedrijf begint te lopen. Er zijn verschillende manieren om investeringen te krijgen. Zo kun je investeerders benaderen, misschien heb je zelf genoeg gespaard, tegenwoordig kun je ook geld veilig lenen als particulier.

Waarom kiezen voor glasvezel

Geschreven op 1 maart 2017

Iedereen bezit tegenwoordig wel een apparaat waar internet voor nodig is. Zo langzamerhand kan bijna geen apparaat meer zonder internet en dan zou het eigenlijk ook vanzelfsprekend moeten zijn dat de internetverbinding altijd snel en goed is. Daarom kiezen steeds meer mensen voor glasvezelinternet.

Wat is glasvezel

Glasvezel is een splinter dunne vezel die gemaakt is van een speciaal soort glas. Via deze glasvezels wordt er informatie op een zeer snelle en betrouwbare manier verstuurd doormiddel van een laserlicht. Hoe sneller de laser aan en uit knippert, hoe sneller de informatie over en weer kan worden gestuurd. Alle signalen zoals tv, telefoongesprekken en up- en downloads via internet worden omgezet in een digitaal signaal.

Mogelijkheden glasvezel

Over glasvezel kunt u telefonie, internet en televisie afnemen. Doormiddel van glasvezel kunnen er hogere internetsnelheden worden gehaald dan met welk ander type netwerk dan ook. Als u kiest om voor glasvezel internet te gaan heeft u meerdere voordelen. Naast het super snelle internet, kunt u ook altijd dezelfde kwaliteit verwachten. Een ander groot voordeel is dat u de aanbieder zelf kunt kiezen. Hierdoor komt er meer concurrentie tussen de verschillende aanbieders, wat weer zorgt voor lagere prijzen. Er zijn verschillende websites waar het kiezen van de goedkoopste internetaanbieders gemakkelijk wordt gemaakt.

Kies uw abonnement slim

Een handige tip is om niet altijd alleen naar de prijs te kijken. De aanbieders noemen vaak de prijs en de snelheid als eerst. Toch is het slim om het gehele pakket door te nemen, wie weet bevat het pakket ook onderdelen waar jij niet in geïnteresseerd bent. Het is natuurlijk zonde als je betaald voor iets wat je niet nodig hebt. Bedenk ook vooraf goed hoe belangrijk jij de snelheid vindt. Als je veel download en het belangrijk vindt dat dit snel gebeurd kan je het best een hoger abonnement nemen. Dit is natuurlijk anders als jij sporadisch internet gebruikt.

3 tips om een startup op de kaart te zetten

Geschreven op 1 maart 2017

Als beginnende ondernemer wilt u natuurlijk zo snel mogelijk naamsbekendheid creëren, klanten aantrekken en omzet genereren. In de praktijk blijkt dit vaak moeilijker dan gedacht, want er zijn allerlei externe factoren die deze processen kunnen belemmeren. Daarbij is het de vraag of consumenten wel zijn geïnteresseerd in een nieuw product of dienst. Hoe brengt u dit nou op een goede manier onder de aandacht zodat u uw bedrijf op de kaart kunt zetten?

1. Bedenk een krachtige boodschap

Een krachtige boodschap staat aan de basis om binnen afzienbare tijd herkend te worden bij de consument. Wat wilt u precies vertellen? Waarmee kunt u anderen van dienst zijn? Het is belangrijk om dit helder te hebben en goed te verpakken. U moet de consument prikkelen met uw boodschap zodat ze van uw producten of diensten gebruik maken. Bedenk dus wat u duidelijk wilt maken en hoe u dit gaat communiceren. Dit is namelijk de eerste stap om uw organisatie onder de aandacht te brengen .

2. Val op bij de doelgroep

Uiteindelijk is het de bedoeling dat de consument uw bedrijf kiest tussen al die andere grote jongens. Hoe krijgt u dat voor elkaar? Probeer op te vallen bij uw doelgroep. Leer ze beter kennen door hun gedrag op internet te analyseren en daarop in te spelen. Ga de straat op om in uw bedrukte T-shirt de juiste mensen aan te spreken en gerichte vragen te stellen. Daarmee weet u wat bij uw doelgroep speelt en kunt gericht campagne voeren om op te vallen.

3. Kies de juiste kanalen

Voor een effectieve strategie is het verstandig om niet klakkeloos promotie te maken, maar een aantal kanalen te kiezen om uw doelgroep te bereiken. Maak bijvoorbeeld social media accounts aan om uw bedrijf onder de aandacht te brengen. Of houd op een straat een korte enquête om te weten wat er omgaat in uw doelgroep. Onderzoek hun online gedrag en stem daar uw promotie op af. Zodoende kunt u uw onderneming binnen korte tijd op de kaart zetten.

Tips om pakketten veilig te versturen

Geschreven op 1 maart 2017

Pakketten kun je bijna overal naar toe sturen. Wil je een pakketje naar de ander kant van de wereld sturen? Geen probleem want dat kan gewoon. Maar het gebeurd vaak genoeg dat ze niet in goede staat aankomen of ze komen überhaupt niet aan. Dit is extreem vervelend, er zijn natuurlijk manieren om dat tegen te gaan. Lees snel verder als je wilt weten welk.

Verschillende bezorg bedrijven

Er zijn een hoop bezorg bedrijven maar de bekendste zijn DHL, PostNL, UPS en Kiala. Het is belangrijk om een bezorgdienst te kiezen die betrouwbaar is. De betrouwbaarste zijn toch DHL en PostNL, Er is vaak gezeur met Kiala, het pakje wordt bijvoorbeeld niet bezorgd of het komt helemaal beschadigd aan waardoor de inhoud kapot is. Hierom is het verstandig om je pakjes te laten bezorgen met PostNL of DHL.

Grote pakketten

Productiebedrijven versturen vaak grote pakketten vaak moete deze uiteindelijk vervoerd worden naar verschillende distributielocaties. Dit wordt meestal gedaan in vliegtuigen en soms op een boot. Om de pakketten schadevrij te houden zijn er een aantal criteria zoals de volgende: ze moeten goed verpakt zijn en ze moeten goed gestapeld worden. Hierom hebben alle productiebedrijven palletwikkelaars . Het woord zelf zegt het al palletwikkelaars wikkelen pallets in. Dit voorkomt dat alle pakjes die op de houten of plastic pallets tijdens het vervoeren eraf vallen en beschadigd raken, als dit gebeurt leid het tot verlies en een slechte naam.

Bovenstaand geldt grotendeels ook voor kleine pakketjes. Het is van belang dat je je pakketjes goed verpakt en/of inwikkelt zodat ze niet beschadigd raken en heel aankomen bij hun eindbestemming, je weet natuurlijk niet hoe sommige bezorgers met de pakketjes omgaan, de meesten gaan er netjes mee om maar er zitten sommige tussen die niet altijd even netjes zijn en met de pakketjes gooien

Tips om te beginnen met beleggen

Geschreven op 28 februari 2017

Tips om te beginnen met beleggen

Er zijn veel manieren waarom je moet beginnen met beleggen. Voordat je begint met beleggen is het belangrijk om de basis kennis te kennen. Dit is belangrijk om te weten omdat je kennis moet hebben over geleggen voordat je zomaar geld gaat investeren. Het is natuurlijk de bedoeling dat je winst maakt door het beleggen hiervoor heb je minstens basiskennis nodig.

Beleggen hoe werkt het?

In principe is beleggen vrij simpel. Je koopt of verkoopt iets om het later te kopen of verkopen met als doel winst maken. In de afgelopen jaren is het dankzij de introductie van verschillende online brokers mogelijk om online te beleggen . Op deze manier kun je geld verdienen op zowel stijgende als dalende markten. Beleggen is zo leuk omdat je ongeacht de richting van de markt geld kunt verdienen. Beleggen is leuk, spannend en als je het goed doet erg winstgevend.

Strategie

Het is belangrijk om te beleggen volgens een strategie. Startende beleggers gaan vaak de mist in doordat ze geen systeem hebben of het systeem niet volgen. Daarom is het belangrijk om te bedenken wat je gaat doen en waarom je dit gaat doen. Door met een klein bedrag je strategie te testen zie je of je strategie werkt en of je deze ook met grotere bedragen kunt gebruiken.

Beleggers kunnen kiezen om de nadruk te leggen op nieuwsfeiten of op grafiekanalyse. Door het nieuws in de gaten te houden kun je beslissen om short te gaan op een bepaald aandeel. Bij grafiekanalyse kun je binnen ieder grafiek vaste patronen herkennen. Wanneer je deze patronen kent kun je orders automatisch kopen op belangrijke niveaus. Zolang je ervoor zorgt dat je bij iedere belegging een hogere winst pakt dan je maximale risico bedraagt kan het bijna niet mis gaan.

Hoe kies je het beste internet voor op kantoor

Geschreven op 27 februari 2017

Ieder kantoor heeft internet nodig. Op kantoor is het belangrijk om snel en goed internet te hebben zodat alle werkzaamheden vlot kunnen en geen tijd verliest, op kantoor is tijd namelijk geld. Er zijn verschillende types internet. Het is van uiterst belang dat u het pakket heeft kiest waar u zich prettig bij voelt daarom hebben we het in dit artikel over de verschillende types en waar u het beste op kunt letten als u een internet pakket kiest.

Glasvezel of koper

Glasvezel is een stuk sneller dan koper. Doordat koper aftakkingen heeft ben je afhankelijk bent van hoeveel internet je buren gebruiken. Bij glasvezel heb je echter een eigen verbinden. Dit scheelt enorm in snelheid. Omdat glasvezel sneller is dan koper is het gelijk duurder. Dit is zekerweten de moeite waard.

Aanbieders

Of je nu voor koper gaat of glasvezel er zijn ongelofelijk veel aanbieders. De grootste zijn Ziggo, KPN, Telfort, Xs4all, tele2. Dus welke moet je kiezen? Het is belangrijk dat je niet altijd voor de goedkoopste gaat, of degene die het snelst kan komen instaleren. Meestal zijn deze minder goed dan de duurdere en degene waar je iets langer voor moete wachten. Zie het als investering, met slecht internet kun je niet goed werken dus verlies geld simpel weg omdat je wou besparen.

De knoop doorhakken

In bovenstaande artikelen staan tips waar je op moet letten tijdens het aanschaffen van een internet abonnement voor op kantoor. Het beste is glasvezel van een aanbieder die wat duurder is en misschien niet gelijk levert. Maar de keuze blijft aan jou, je moet kiezen waar je je het prettigst bij voelt. Als je niet weet welk aanbieder je moet kiezen en je gaat voor glasvezel kun je makkelijk glasvezel internet pakketten vergelijken .

Tips om je bedrijf soepel en effectief te laten draaien

Geschreven op 26 februari 2017

Het is en het blijft lastig een goed bedrijf op te starten en te onderhouden. Vooral in deze tijd omdat er zoveel concurrentie is, en inmiddels is het lastig om met iets nieuws en innovatiefs te komen. Dit komt omdat bijna alles wat haalbaar is al is bereikt. Hoe ga je hier als ondernemer mee om, wat moet je er tegen doen en hoe laat je je onderneming zo effectief mogelijk draaien? Hieronder een paar tips om hiervoor te zorgen.

Klanten

Ieder bedrijf heeft klanten nodig om goed te lopen, of bedrijf diensten of artikelen levert je hebt klanten nodig. Zonder klanten ben je nergens. Vaak denkt men hoe meer klanten hoe beter. Dit is niet het geval, als je veel klanten hebt en je onderneming kan het niet aan door te weinig man kracht kan dit ten kosten gaan van je bedrijf. Het is ook van belang dat nieuwe klanten niet ten kosten gaan van oude klanten. Wanneer dit gebeurt groeit je onderneming niet, het is zelfs een mogelijkheid dat je bedrijf dan krimpt en op een moment failliet gaat.

Software

Binnen een bedrijf, wat voor een bedrijf dan ook is software een van de belangrijkste punten. Als het allemaal niet soepel loopt en de gegevens makkelijk en snel in te voeren zijn gaat er een hoop tijd verloren waardoor je minder tijd hebt om nieuwe klanten binnen te halen en minder tijd kan besteden aan het bedenken van innovatieve ideeën zodat je bedrijf kan groeien. De software van een bedrijf moet overzichtelijk zijn, niet teveel stappen hebben, gebruiksvriendelijk, privacy gericht en alles moet makkelijk deelbaar zijn tussen medewerkers en klanten. Maar welke zakelijke software kun je het beste kiezen voor je onderneming? Je kunt makkelijk zakelijke software vergelijken via zakelijkesoftware.com

Het vinden van je ideale bedrijfspand

Geschreven op 26 februari 2017

Of je nou zelfstandig werkt of in teamverband, het is altijd handig om een werkplek te hebben. Hier kun je je zakelijke connecties ontvangen en geconcentreerd te werk gaan. Er zijn veel verschillende manieren waarop je je ideale bedrijfspand kan vinden en wij helpen je verder op weg. Zodat je sneller een geschikte locatie vindt en weer aan het werk kunt gaan.

Een bedrijfsverzamelgebouw

Voor startups en ZZP'ers zijn bedrijfsverzamelgebouwen erg interessant. Het zijn vaak gebouwen waar meerdere kleine bedrijven gevestigd zijn, en waar elk bedrijf zijn eigen kantoorruimte heeft. Juist doordat er ook andere net begonnen bedrijven gevestigd zijn, is er een levendige sfeer en zijn de mensen ook behulpzaam. Daarom is het ook ideaal voor mensen die een netwerk willen opbouwen.

Via je netwerk

Het is ook mogelijk om via je netwerk aan een kantoorruimte te komen. Vaak als je je contacten laat weten dat je opzoek bent naar een bedrijfspand, zijn zij wel bereid op je te helpen. Je zou ook een oproep op Facebook of LinkedIn kunnen plaatsen, waarin je aangeeft naar wat voor soort ruimte je opzoek bent. Je connecties kunnen je dan doorsturen naar de juiste contactpersonen of ook kijken of zij toevallig iets interessants voorbij zien komen.

Via een makelaar

Een makelaar kan ook helpen bij het vinden van een bedrijfspand. Je hoeft dan alleen door te geven waar je naar opzoek bent en zij doen de rest van het werk voor je. Zo hoef je zelf weinig tijd te besteden aan het bezoeken van verschillende locaties en kun jij je ondertussen focussen op je werk.

Het vinden van een bedrijfspand hoeft dus niet moeilijk te zijn. Als je weet wat voor oppervlakte de locatie ongeveer moet hebben, en in welk gebied deze gevestigd moet zijn kun je gaan beginnen met zoeken.

Meer dan een receptionist

Geschreven op 24 februari 2017

Naast het ontvangen en doorverwijzen van bezoekers is een receptionist het visitekaartje van een organisatie. Ze zijn de eerste mensen die we spreken en de laatste die we zien op kantoor. Het werk word door vele onderschat. Zonder dat we het weten kunnen grote bedrijven werkzaam in een kantoorgebouw, overheidsinstelling, vakantiepark, hotel of zorginstelling lastig functioneren.

Werkzaamheden

Het inschakelen van een receptioniste kan vele voordelen met zich meebrengen voor zowel het bedrijf als werknemer. Zo is het werk dagelijks afwisselend en ben je voornamelijk omringt door creatieve mensen die vaak sociaal en amicaal zijn. Daarnaast kunnen tijdsbestedingen zelf ingepland worden en brengt het werk vele functies met zich mee. Het blijft dus niet alleen bij het opnemen en groeten van bezoekers.

Naast het zorgen van een goed verloopt binnen het interne en externe telefonie is het snel kunnen afhandelen van vragen en klachten prioriteit. Het is belangrijk dat je rustig blijft en zelf initiatief neemt. Hebben van mensenkennis is dan ook pre. Daarnaast moet het kunnen inplannen en het noteren van afspraken vlekkeloos verlopen. Weest geduldig wanneer gasten niet direct antwoord kunnen geven. We willen ze natuurlijk niet weghagen.

Doordat er veel van je gevraagd wordt kunnen eigenschappen als assertief, creatief en flexibel erg van pas komen. Het zijn duizend verschillende dingen die je moet onthouden. Daarnaast word er van je verwacht verantwoordelijk en doelmatig administratieve werkzaamheden te verrichten.

Kortom het hebben van een receptionist is bijna niet te missen.

Het vinden van personeel voor je nieuwe bedrijf

Geschreven op 23 februari 2017

Als je net je eigen bedrijf bent begonnen, moet je een hoop regelen. Het vinden van het juiste personeel is daar een onderdeel van. Wij geven je een aantal tips die je helpen bij de zoektocht naar geschikt personeel.

Een vacaturebank

Vacaturebanken zijn erg handig omdat ze een groot bereik hebben en omdat je vacature snel online staat. Bij vacaturebanken hebben ze allerlei soorten vacatures in diverse branches van stages en bijbanen tot fulltimebanen. Voor mensen die opzoek zijn naar een baan is dit een van de meest laagdrempelige methoden. Dit komt doordat vacaturebanken vaak duizenden vacatures online hebben en werkzoekenden via diverse filters een selectie kunnen maken van de vacatures die het beste bij ze past.

Een uitzendbureau

Een uitzendbureau is voor sommige bedrijven de ideale oplossing bij het vinden van goed personeel. Als bedrijf geef je je wensen aan bij het uitzendbureau en zeg je aan welke kwaliteiten een sollicitant moet voldoen. Het uitzendbureau heeft een database van diverse werkzoekenden en gaat vervolgens kijken wie er het beste past bij de vacature. Het bedrijf en de sollicitant worden als de vacature goed aansluit bij het profiel van een persoon in contact met elkaar gebracht. Het voordeel van een uitzendbureau is dat je als bedrijf weinig tijd kwijt bent aan het wervingsproces.

Je netwerk

Als startup kun je ook via je netwerk aan personeel komen. Door een oproep te plaatsen op facebook of LinkedIn of door mensen persoonlijk aan te spreken, kunnen zij je helpen met je zoektocht naar personeel. Als je een oproep plaatst op LinkedIn is het vaak zo dat als mensen iemand kennen die past bij de oproep ze die persoon taggen, waardoor je direct contact kan leggen. Deze manier vergt alleen wel meer inspanning dan het vinden van personeel via een vacaturebank of een uitzendbureau, omdat je hierbij zelf de selectie moet doen.

Wat is onmisbaar als u een bedrijf opzet?

Geschreven op 21 februari 2017

Bij de oprichting van uw eigen bedrijf wilt u zo snel mogelijk, zoveel mogelijk klanten naar uw organisatie lokken. Nu steeds meer consumenten hun aankopen online doen, is een website in ieder geval een van de aspecten die niet mag ontbreken na de opening van uw bedrijf. In het geval dat u ook fysieke vestigingen heeft, wilt u voorbijgangers duidelijk kenbaar maken dat uw bedrijf in het bedrijfspand gevestigd zit. Dit is met name interessant voor bedrijfspanden langs de kant van drukbezochte wegen, een spoorrails, enzovoorts. Door gebruik te maken van reclame-uitingen komt een groot publiek met uw organisatie in aanraking.

Vlaggen als promotiemateriaal voor een fysieke vestiging

Een van de manieren om aan te geven dat uw bedrijf in een bedrijfspand gevestigd zit, is het gebruik van vlaggen. Vlaggen gebruiken kan op verschillende plekken rond uw bedrijfspand! Denk bijvoorbeeld aan een kleine vlaggenmast aan de gevel van uw bedrijfspand, een grote vlaggenmast voor uw bedrijfspand, enzovoorts. Bij de aanschaf van vlaggenmasten is het erg belangrijk dat u voor een stevige en stabiele vlaggenmast kiest. U moet er immers niet aan denken dat de vlaggenmast na de herfstmaanden vervangen moet worden. Er zijn verschillende webwinkels die stevige en kwalitatief hoogwaardige vlaggenmasten aanbieden voor beginnende bedrijven.

Andere vormen van promotie

Naast de mogelijkheid om een website te laten ontwikkelen en vlaggen voor uw bedrijfspand te plaatsen, zijn er nog verschillende andere vormen van promotie mogelijk. Ga bijvoorbeeld langs bij grote beurzen en evenementen, waar u promotieartikelen van uw organisatie uit kunt delen. Denk aan leuke zonnebrillen of regenponcho's bij festival en aanstekers of pennen bij grote bedrijfsbeurzen. Dergelijke gadgets komen altijd van pas! Vaak worden de gadgets meerdere keren doorgegeven, zeker bij een aansteker en een zonnebril, waardoor een zeer grote groep mensen uw logo of bedrijfsnaam op de promotieartikelen ziet staan.

Hoe vind je een goede vergaderzaal?

Geschreven op 24 april 2017

Vergaderzalen in Breda zijn er genoeg te vinden. Je wilt natuurlijk een vergaderzaal die goed bij je bedrijf past. Dit vinden is niet zo moeilijk, mits je de verschillende aanbieders goed met elkaar vergelijkt. Er zijn veel aanbieders van vergaderzalen. Allemaal vragen ze een andere prijs die op een aparte manier berekend is. Bij sommige is het all inclusive en bij sommige moet je voor diensten apart betalen. Het gemakkelijkste is om een goede vergaderzaal te zoeken waarbij je een laag bedrag betaald. Dit terwijl de locatie en ruimte goed genoeg is.

Er zijn vergaderzalen genoeg!

Kies niet voor de eerste de beste vergaderzaal. Er zijn tegenwoordig meer vergaderzalen dan dat er vraag naar is. Het aanbod is dus groter dan de vraag. Dit zorgt ervoor dat je goed over de prijs kan onderhandelen. Kies dan ook zeker niet voor de eerste de beste aanbieding maar vergelijk goed voordat je tot een keuze overgaat. Onderhandelen kan nooit kwaad en is nodig om de laagste prijs af te dwingen. Wanneer een vergaderzaal vrij is en er niemand gebruik van maakt verdiend een bedrijf er ook niks aan. Kijk daarom samen of er misschien nog wel iets van de prijs af kan. Vaak is dit wel mogelijk, al moet je er soms hard voor onderhandelen, het loont!

Vind de vergaderzaal die het beste bij je past!

Omdat er keuze genoeg is heb je het voor het uitzoeken! Kies voor een vergaderzaal op een goede locatie. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend. Wat voor de één een goede locatie is voor de ander juist een slechte plek. Bedenk je daarom goed in welke plek je wilt vergaderen en of het centraal gelegen moet zijn. De prijs van een centraal gelegen plek is vaak iets duurder. Wanneer er veel mensen of belangrijke zakenmensen komen dan is een centrale plek vaak belangrijk. Uiteraard bepaal je helemaal zelf voor welke locatie je kiest. De ene locatie is nou eenmaal voor de ene goed en voor de ander niet. Kies dus altijd voor een vergaderzaal tegen een goede prijs! Nu je weet dat er meer aanbod van vraag is geeft dit jou de kans om de beste vergaderlocatie te zoeken tegen de laagste prijs. Niemand wilt immers betalen dan nodig is toch?!

Vind je vergaderzaal eenvoudig zelf

Via internet kun je duizenden vergaderzalen vinden in Nederland of België. Vergelijk de verschillende aanbieders goed met elkaar online en je vindt zeker de juiste prijs! Kijk rustig eens op internet rond en kies voor de beste locatie tegen de beste prijs! Op internet is genoeg te vinden, je hoeft dus echt niet voor de eerste de beste aanbieder om de hoek te kiezen. Een goede vergaderzaal vinden kost misschien even tijd maar is het zeker waard!

Ergonomische bureaustoel

Geschreven op 26 april 2017

Wat is een ergonomische bureaustoel
Het kopen van een ergonomische bureaustoel is een veel voorkomend probleem, vooral voor mensen die nieuwe accessoires willen kopen om de werkplek veiliger en gezonder te maken. Ergonomische stoelen zijn ontworpen om voor een breed scala van mensen te passen. Er is echter geen garantie dat de stoel voor één persoon in het bijzonder past. Zo kan een stoel bijvoorbeeld te hoog zijn, de armleuningen te ver uit mekaar staan enz. voor een kleinere, slanke persoon. We mogen een bureaustoel echt ergonomisch noemen wanneer die specifiek past bij de grootte een werknemer, zijn of haar werkstation en de taken die er moeten uitgevoerd worden. Het vinden van de juiste stoel is belangrijk omdat de gecombineerde effecten van een sedentaire levensstijl en daarbij een slechte houding kunnen leiden tot heel wat gezondheidsproblemen.

Wat moet je weten over het selecteren van een goede ergonomische stoel
De keuze van een geschikte stoel is een cruciale stap in het voorkomen van gezondheidsproblemen bij mensen die in een zittende positie te werken. Verschillende basisconcepten moeten worden overwogen:
• Een stoel past niet bij iedereen. De lichaamsafmetingen van de gebruikers moeten worden gebruikt bij het selecteren van een stoel.
• De optimale zithoogte is ongeveer een kwart van de lichaamslengte. Dit is slechts een vuistregel omdat de verhouding tussen romp- en beenlengte kan variëren.
• Geen enkele stoel is geschikt voor elke activiteit. Bijvoorbeeld, tandartsen vereisen een andere stoel dan industriële werknemers of computeroperators.
• Denk aan de onderhouds- en reparatiekosten. Neem contact op met de fabrikant over het onderhoud en hoe vaak de controle moet gebeuren.

Wat zijn de kenmerken van een goede stoel?
Sommige functies zijn van cruciaal belang voor een goede ergonomische bureaustoel, ongeacht hoe je van plan bent om die te gebruiken.
• Verstelbaarheid: Controleer of de zithoogte verstelbaar is.
• Zithoogte bereik: Controleer of de hoogte van de zitting kan worden aangepast aan de hoogte aanbevolen voor de werknemer (s) die de stoel zal gebruiken.
• Rugleuning - Controleer of de rugleuning verstelbaar is. Zowel verticaal, in de voorwaartse en achterwaartse richting en voorzien is van een stevige lendensteun.
• Zitdiepte - Selecteer de stoelen afhankelijk van de lengte van de gebruikers
• Stabiliteit - Controleer de stabiliteit van de stoel.

Optionele kenmerken
• Kijk of de geselecteerde stoel functies heeft die je zullen helpen iemand beter te laten werken. Armleuningen met verstelbare hoogte zijn goed voor computeroperators. Bredere of smallere armleuningen kunnen ook afhankelijk zijn van de lichaamskenmerken en taken die van de werknemer gevraagd worden.
• Als er stoelen met wieltjes nodig zijn, kies dan degene die overeenkomen met het type vloer u hebt (nylon wieltjes voor vloerbedekking of polyurethaan wieltjes voor harde vloeren).

Wie moet kiezen uit de stoel
Persoonlijke voorkeur is van essentieel belang in het proces van het selecteren van een ergonomische bureaustoel
• Na enkele geschikte stoelen te hebben geïdentificeerd, zal de persoon die de stoel moet gebruiken deze best uittesten in een echte werksituatie. Het is nuttig als je verschillende stoelen kan krijgen gedurende een proefperiode.
• Zorg ervoor dat de stoel voldoet aan de behoeften van de arbeiders of bediende en hun baan voordat er een definitieve keuze wordt gemaakt.

© copyright 2024
franchisestarten.nl | contact | links